מגיעים למדינת ישראל ביום הכרזת המדינה

אריה ואני עלינו לאנייה, כחודש לאחר שעזבו חברינו מן הקיבוץ לארץ-ישראל. הם הגיעו לארץ ונשלחו לקפריסין. אנחנו עלינו על האנייה "טאטי", אנייה זו הייתה האנייה הלגלית הראשונה שהגיעה לארץ מיד לאחר הכרזת המדינה. היא הגיעה לנמל יפו והייתה הראשונה שהניפה את דגל ישראל. כשירדנו בנמל יפו העבירו אותנו למחנה אוהלים ברעננה. בקצה רחוב אחוזה. התגוררנו ארבע משפחות באוהל גדול. אחרי המתנה של חצי שנה קיבלנו דירה בראשון לציון. אני הייתי בהריון ואריה כבר גויס לצבא. בגלל שהייתי בהריון הוא שרת ב"סרפנד". הדירה בראשון לציון הייתה ב"שכון המזרח", קרוב ל"שער ראשון" בצריפין – סרפנד.
קוריוז - אריה וינטר - הישראלי החדש
עוד כשהיינו ברעננה, הגיעו יום אחד אנשים לצלם סרט. הם ראו את אריה, בעלי, בלי חולצה. בחרו בו לדגמן את הישראלי החדש. אריה דיבר עברית רהוטה. הוא התלווה אליהם, הם לקחו אותו במכונית מפוארת לרמת-גן שם צלמו אותו בבית-חרושת "עסיס". משם הביאו אותו לצילומים על טרקטור, עובד בחריש, צילמו אותו בעוד מקומות, ולבסוף גם נתנו לו כסף. הוא הרגיש שבאותו יום הפך למיליונר. אלה היו כנראה אמריקאים שצילמו את הפלא שמתרחש בארץ-ישראל – הישראלי החדש.
החיים ב"שיכון המזרח" בראשון לציון
קבלנו דירת חדר ומטבח, בבית דו משפחתי. זו הייתה התחלה של שיכון לעולים חדשים. בתים קטנים, אנשים חדשים, לא היו לי חברים ומשפחה. התיידדנו עם הזוג חיים ורוּז'ה יבלונקה. אריה היה בצבא,
בצריפין, ומדי פעם היה יוצא הביתה. הוא היה מגיע ברגל דרך "שער ראשון". בדרך, היה קוטף פירות מן העצים, והיה מביא לי גם אוכל מן הבסיס. אני הייתי בהריון. הייתי יוצאת לשוק, קונה דברים בשוק ליד בית הכנסת הגדול בראשו-לציון. השכנים עזרו לי הרבה מאוד. כשהגיע הזמן ללדת, חיים יבלונקה לקח אותי לבית היולדות ברחובות, ושם נולדה הניה. חיים יבלונקה עזר לי למצוא מיטה לתינוקת, והוא גם עזר לי לסדר ריהוט ראשוני בדירה. הקשר עם משפחת יבלונקה נשמר גם כשעזבנו את "שיכון המזרח".

תגובה 1: